reklama

Vezmite si to domov a pozorne prečítajte

V rámci programu Work and Travel som sa dostala na miesto, ktoré mi sa mi zapáčilo jeho zvláštnou atmosférou. Oceán, pláže, Most Golden Gate a Alcatraz sú charakteristikami tohto veľmi zaujímavého mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Pohľad z Alcatrazu na San Francisco
Pohľad z Alcatrazu na San Francisco (zdroj: Lucia Kulihová)

Po práci v Národnom parku v Montane sme sa rozhodli trošíčku cestovať. Mali sme namierené do Seattlu a potom na pár dni do San Francisca. Naobliekaná som vystúpila z lietadla, veď som prišla z montanskej zimy a rátala som s tým, že Seattle je upršané mesto. Nuž asi som mala šťastie, alebo práve nebolo "obdobie seattleských dažďov". Seattle mňa a moje dve kamarátky privítal slnečným počasím. Tak trošku som dúfala, že v "Svätom Františkovi" bude ešte teplejšie, veď som šla do Kalifornie. Počasie bolo síce slnečné, ale takmer rovnaké ako na severe krajiny. Nevadí, ocitla som sa predsa v Kalifornii a najmä v meste, kde je možné hádam naozaj všetko. Bývali sme dosť ďaleko od downtownu (centra mesta), ale cesovanie miestnou MHD bol zážitkom, ktorý by som dopriala každému. Šofér v uniforme si akoby uctieval svojich cestujúcich. Mal prehľad o všetkom, čo sa v autobuse dialo. Podotýkam, že autobusom tam chodili iba Mexičania žijúci v San Franciscu a potom my tri, študentky z Európy. Boli sme pre nich doslova atrakciou. Tým, že sme boli väčšinou šokované miestnou "smotánkou" (nebolo mi všetko jedno, keď si ku mne sadol nižší počernejší ujo s pohľadom Al Caponeho), že sme nerozumeli španielsky a my sme rozprávali slovensky, sa nám stávali rôzne humorné príhody. Jedného večera sme cestovali unavené do motela, kde sme bývali. Autobus zastavil na jednej z jeho zvyčajných zastávok. Šofér sa zrazu zdvihol zo sedadla a začal rozdávať červené papieriky všetkým cestujúcim. Keď prišiel k nám, černošsky nezrozumiteľným dialektom nám povedal, že mi červený papierik nedostaneme, pretože nie sme odtiaľ. Samozrejme, nezabudol dodať, že si to majú všetci prečítať, vziať domov a dať prečítať aj ostatným členom rodiny. Na ďalšej zastávke sa rozhodol rozdať aj modré papieriky pre tých, ktorý nerozumejú po španielsky, kedže červený papierik bol v španielčine. My sme zase nedostali nič. Boli sme zvedavé, tak sme sa spolusediaceho opýtali, čo to je. Zrejme sme ho vydesili, lebo nám začal lámanou angličtinou vysvetľovať, že on veľmi nerozumie po anglicky. Nakoniec nám však rukami nohami vysvetlil, že je to letáčik o zmene platieb za cestu miestnou MHD. Zaujímavosťou napríklad bolo, že cesta z mesta bola skoro o dva doláre drahšia ako do mesta. San Francisco ma dostalo obrovským sociálnym rozdielom. Market Street je taká o poriadny kus väčšia Obchodná ulica v Bratislave. Prešli sme ju úplne celú, až dole k prístavu. Celé mesto je postavené na kopcoch. A Market Street nie je výnimkou. Kým sme sa dostali na prvý kopec tejto "uličky", stretli sme množstvo paničiek s taškami od Diora, Prady a podobne. Dole kopcom nás však sprevádzala chudoba a špina. Za ďalším kopcom bola škola a deti hrajúce sa v parku. Na opačnej strane ulice sa nám prihovárali bezdomovci a homosexuáli s holými zadkami (nežartujem :)). Chudoba je všade, vo všetkých amerických mestách. To len my si myslíme, aká je Amerika bohatá a ako sa tam ľudia majú fantasticky. A predsa sa tam až tak dobre nemajú. A ak majú, tak len vo filmoch, ktorými nás kŕmia. Amerika je krásna, ale len kúsok z nej. Časť San Francisca je naozaj príťažlivým miestom. Ale o tom zase niekedy nabudúce...

Lucia Kulihová

Lucia Kulihová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stará duša v mladom tele... Zoznam autorových rubrík:  Aj takéto veci sa stávajúBratislavaKnihyMoje...Amerika mojimi ocamiV inom svetePodarilo sa...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu