reklama

Taky maly raj na zemi

Ja, mestske dieta, som sa ocitla v srdci tych najkrajsich hor, ake som kedy videla. Nase Tatry su prekrasne miesto {najma preto, ze su nase}, ale tieto hory su trosku ine.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: Lucia Kulihova)

Priznam sa, nikdy ma hory nejako zvlast nelakali. Moji rodicia sa uz odmalicka vo mne snazili vzbudit zaujem o turistiku. Vysledok bol asi taky, ze som sa proti tomu burila ako som len mohla. Jednoducho ma "lozenie" po horach nikdy nelakalo a ani nenaplnalo. A tak rodicia zacali chodit do hor bezo mna a ja som si uzivala caro nasho bratislavskeho mestecka. Ked som si vybavovala program Work and Travel v Amerike, velmi som nevedela, kam idem. Hovorila som si, Montana, fajn, aspon uvidim taku tu pravu neskazenu Ameriku. Hory, a najma National Glacier Park, som k Montane akosi zabudla pripocitat. Seattle, moja prva zastavka v Statoch, ma trosku desil. Obrovske auta rutiace sa prilis velkou rychlostou na cervenu a uplne prazdne ulice. A potom ma este viac vydesil National Glacier Park. No vydesil asi nie je to spravne slovo, ale to, co som citila po prichode sem, sa k tomu vydeseniu trosku blizi. Par dni mi trvalo, kym som si zvykla na fakt, ze budem priblizne tri mesiace obklopena touto nadherou a dynamika mesta, na ktoru som odjakziva zvyknuta sa vytrati z mojho zivota. Ja, co som mala vzdy koprivku z hor, sa teraz nemozem vynadivat na tu krasu. Je to tu naozaj ako v raji. Daleko od vsetkeho. Od mesta. Od ludi. Od tej hrozy, co sa vonku deje a ja sa o nej dozvedam len z mailov. Vyjdem pred dormsy {nase ubytovanie} a pred nimi sedi zajacik alebo syslik. Medved grizzly sa volne pohybuje po okoli. Najdu sa tu miesta, kam este nikto nikdy nevstupil. A mna to fascinuje. To, ze som zrazu na mieste, ktore mi odhaluje aj ine stranky zivota, ja zrazu spoznavam veci, ktore by som asi v meste nezazila. A najma, mozno konecne nachadzam samu seba...

Lucia Kulihová

Lucia Kulihová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stará duša v mladom tele... Zoznam autorových rubrík:  Aj takéto veci sa stávajúBratislavaKnihyMoje...Amerika mojimi ocamiV inom svetePodarilo sa...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu